keskiviikko 14. syyskuuta 2016

Harry Potter DIY: Tyynynpäälliset

Hei vaan kaikki!
Tyynyni kaipasivat uusia päällisiä ja ompelin ne sitten Harry Potterin teemaan. Tässä näytän kuinka mä ne tein.

Tälläisiä tyynyjä olisi siis tarkoitus tehdä. Vasemmanpuoleisessa Luna Lovekivan Aavepokat ja oikeassa Harryn lasit ja salama-arpi.

 Tässä nämä tyynyt joihin minä tein päälliset. Ostin nämä Ikeasta alle eurolla, mutta sillä, millaisia tyynyjä käytät, ei tietenkään ole mitään merkitystä.

kankaat jotka valitsin~

 Aloita mittaamalla tyynysi. Minun tyynyt olivat kooltaan 32cmx32cm.
Lisäsin 2 senttiä saumavaraa ja leikkasin siis kankaasta 35cmx35cm kokoisen palan. Leikkaa toinenkin samankokoinen kangaspala.

 Kuvassa yhteen tyynyn tarvittava kangasmäärä.

Tässä vaiheessa koristellaan tyynynpäällinen.
Piirsin Harryn lasit ja arven mustaan kankaaseen liidulla, ja leikkasin irti. Toista tyynynpäällistä varten tein Lunan Aavepokat.

Ja kun Harryn lasit ovat kiinni kankaassa, voidaan aloittaa ompeleminen.

 Aseta kankaat oikeat puolet vastakkain ja kiinnitä ne toisiinsa nuppineuloilla.

 Ompele ompelukoneella tyynynpäällisen kolme sivua, kuten kuvassa on merkitty. Tee pakit alkuun ja loppuun.

Kun ompelu on suoritettu, käännä tyynynpäällinen ympäri ja sovita tyynyä sisään.

Sitten ommellaan kiinni se tyynynpäällisen viimeinen avonainen sivu.
Halutessaan tähän voi tietysti laittaa vetoketjun tms. mikäli luulee haluavansa vaihtaa tyynynpäällistä lähiaikoina, mutta minä vain ompelin sen kiinni.
Taita avonaisen sivun kangasta muutaman millin verran sisäänpäin ja kiinnitä kankaat nuppineuloilla kuten kuvassa.

Ja sitten vain ommellaan. Se onkin sitten hieman hankalampaa, kun tyyny on tyynynpäällisen sisällä, mutta kyllä se onnistuu!


Ja valmiit tyynyt!
Tein tosiaan kahdet, ja pidän näistä molemmista hyyvin paljon.

Toivottavasti tästä on jollekulle iloa,
- joshi

2 kommenttia:

  1. Nämä ovat kyllä tosi kivoja ^^ Pitääkin ehkä tehdä reissu ikeaan ja itsekin kehitellä jotkin hienot koristetyynyt ;)

    VastaaPoista

kommentoithan jotain piristämään päivääni.
vastaan kaikkiin komentteihin, risuja ja ruusuja saa antaa.
Tarkastan kaikki kommentit ennen julkaisua! :)