perjantai 22. huhtikuuta 2016

Kioto 2016

Hei vaan kaikki!
kuuntelen vadelmavenettä, ja kaikki mahtavat kesämuistot tulevat mieleen.. enään kuusi viikkoa koulua!

No mutta joo, kuten viimeksi mainitsinkin, olin 6-15.4 Japanissa, Kiotossa, ja nyt sitten kerron siitä.

Lähdimme Kiotoon illalla keskiviikkona 6.4, ja olimme perillä Osakassa paikallista aikaa torstai aamupäivällä. Turvatarkastukset Japaniin tullessa olivat aika suureelliset mutta kunnialla selvittiin.
Matka Kansai-Osakan lentokentältä hotellille Kiotoon oli aika pitkä ja olimme hotellilla vasta myöhään iltapäivällä. Torstaina emme jaksaneet aikaeron takia paljon mitään ihmeellistä.

Kultainen temppeli puutarhoineen
Perjantaina lähdimme katsomaan Kultaista ja Hopeista temppeliä. Kultainen temppeli oli ihan hieno mutta hopeinen aivan mahtava, sääli ettei mulla ole sieltä kuvia.

Jonain päivänä kiipesimme shintolaiselle Inari-vuorelle ylemmässä kuvassa näkyviä oransseja portteja pitkin. Inari oli todella mielenkiintoinen paikka kuten shintolainen uskontokin ja menin ihan hiljaiseksi kiivetessä ja ajattelin syvällisiä.
Inari kannattaa ehdottomasti kokea!

Eräänä aamupäivänä menimme tutustumaan buddhalaisiin temppeleihin. Ne olivat hirveän hienoja puurakennuksia, ja tuollaista ei kyllä nää Suomessa!

Yhtenä päivänä ajoimme junalla Kiotosta Arashiyaman "pikkukaupunkiin" ja menimme apinaparkkiin. Eräs Arashiyaman vuorista oli laitettu apinoille kodiksi, ja ihmiset saivat mennä katsomaan niitä.

Arashiyamassa teimme myös pienen kierroksen bambumetsässä, joka oli aika hieno.

Keskiviikkona lähdimme junalla Osakaan. Teollisuuskaupunki Osaka oli toosi erillainen kuin viehättävä Kioto, josta löysi helposti omaa rauhaa. Osakan jälkeen oli kyllä sellainen olo että huhhuh. Mutta nähtiinpähän ainakin pilvenpiirtäjät ja nuo valtavat valomainokset, joista koko kaupunki on tunnettu.

Matka tapahtui juuri sopivasti kirsikankukkien aikaan, ja näky oli kyllä ihana. Ylemmässä kuvassa kokonainen joki oli täyttynyt kirsikankukista.. ja alempi kuva muistuttaa minua ihan Liisan ihmemaasta!

Se oli sellainen matka se. Paljoa en mitään ostanut (se yllätti minut itsenikin:D) joten ostostenesittelyä tai muuta ei ole luvassa.
Oletteko käyneet Japanissa? Tai minne haluaisitte mennä?
nähdään, muistakaahan kommentoida,
- joshi

1. Siis en kestä kuinka samanlaisia kuvia mulla on jäänyt omasta Japanin matkasta silloin 3v sitten,ja vieläpä ihan samoista paikoista! Hopea ja kultatemppeli on käyty,oltiin siellä ruskan aikaan,eli näytti yyber hienolta kun kaikki lehdet oli erivärisiä! Ja hei kävinhän mäki tossa apinaparkissakin syöttelemässä noille kuivattuja hedelmiä:Dja jee toi bambumetsä on hieno!nyt tuli kunnon muistonostalgiaromaani tähän,mut ehkei se haittaa:)

kommentoithan jotain piristämään päivääni.
vastaan kaikkiin komentteihin, risuja ja ruusuja saa antaa.
Tarkastan kaikki kommentit ennen julkaisua! :)